Rezultati pretraživanja

1.

Festivali: Pozorište graničnih doživljaja (Vreme 1332)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Predstava Susret u režiji Sajmona Mekbarnija i izvođenju londonske trupe Komplisiti oduševila je kritiku i publiku ovogodišnjeg Bečkog festivala. Razočarala je predstava Solaris, rađena po romanu Stanislava Lema, u režiji Andreja Žoldaka i izvođenju Makedonskog narodnog pozorišta iz Skoplja
 

2.

Bečki festival: Političko pozorište (Vreme 1331)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Idealni muž Oskara Vajlda, režija Konstantina Bogomolova, Umetničkog pozorišta "Čehov" iz Moskve; Naše nasilje i vaše nasilje, kolektivni rad Olivera Frljića i glumaca Hrvatskog narodnog kazališta iz Rijeke i Slovenskog mladinskog gledališča iz Ljubljane
 

3.

Pozorište: Razbibriga u ratno doba (Vreme 1310)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Miloš Lolić je u Kazinu, pozorišnoj kući Burgteatra, režirao komad Harolda Pintera Party Time. Društvo privilegovanih slavi sebe i svoj "klub" dok napolju, na blokiranim ulicama, vojnici sprovode raciju
 

4.

Pozorište – Hotel Evropa ili Antihrist : Pretposlednja vremena (Vreme 1304-1305)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Predstava Antua Romera Nunesa, rađena po motivima austrijskog pisca Jozefa Rota, povezuje atmosferu u Evropi između dva svetska rata sa današnjim osećanjem da živimo u vreme novog svetskog rata, iako on još nije objavljen
 

5.

Bečki pozorišni festival: Čari verbalnog pozorišta (Vreme 1278)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Među vrhuncima nedavno završenog Bečkog festivala bio je komad o nestajanju pisane kulture Oproštaj od papira, ruskog autora Evgenija Griškoveca, i obrada Ibzenovog Jona Gabrijela Borkmana u režiji Australijanca Sajmona Stouna
 

6.

Bečki pozorišni festival: Slučaj Švejk (Vreme 1277)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Na nedavno završenom Bečkom festivalu premijerno je izvedena predstava Slučaj Švejk po motivima Hašekovog romana. Režiser Dušan David Paržizek stavio je naglasak na motive nacionalizma i aktuelne etničke napetosti u Evropi
 

7.

Pozorište: Srbija u Avganistanu (Vreme 1243)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

U Akademskom pozorištu u Beču postavljen je komad Volframa Loca Komika tame, koji dovodi u pitanje zvaničnu sliku o novijim ratovima Zapadnog sveta
 

8.

Pozorište: Poetika distopije (Vreme 1230)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Među vrhuncima Bečkog pozorišnog festivala, održanog prošlog meseca, bile su dve predstave koje povezuje pitanje o perspektivi ljudskog u posthumanističko vreme
 

9.

Izložba – »Kuća evropske istorije u egzilu«, Beč: Sećanje na Evropu (Vreme 1226)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Belgijski režiser Tomas Belink postavio je u okviru Bečkog pozorišnog festivala izložbu o Evropskoj uniji iz perspektive budućnosti. Reč je o sablasnoj viziji njenog fiktivnog raspada 2018. godine, koja podstiče na razmišljanje o negativnim tendencijama njenog aktuelnog razvoja
 

10.

Pozorište: U zagrljaju ekonomije (Vreme 1224)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Praizvedba komada Tomasa Bernharda Trg Heroja izazvala je osamdesetih godina u bečkom Burgteatru veliki politički skandal, koji je pokrenuo debatu o autonomiji umetnosti. Sadašnji skandal u Burgu pokrenuo je debatu isključivo o finansijama, što je svojevrstan simptom stanja kulture u doba neoliberalizma
 

Stranica 1 od 4 (36 rezultata)    na stranu od 4