Rezultati pretraživanja

11.

Pozorište: Hladnoća artizma (Vreme 1211)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Britanska rediteljka Kejti Mičel postavila je u Kazinu, jednoj od tri kuće bečkog Burgteatra, Handkeovu autobiografsku pripovest Bezželjna nesreća. U njoj je pisac 1972. opisao zašto je ponosan na samoubistvo svoje majke
 

12.

Pozorište – Biljana Srbljanović, Princip (Mali mi je ovaj grob), Šaušpilhauz, Beč: Trivijalizacija istorije (Vreme 1197)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

U interesu novog komada Biljane Srbljanović Princip (Mali mi je ovaj grob) koja se u režiji Mihala Zadara odnedavno nalazi na repertoaru bečkog pozorišta Šaušpilhauz, morala bi se bukvalno shvatiti napomena u njegovom uvodu da je sve napisano samo čista fikcija i da u drami ne treba tražiti ništa više. Ali novo povezivanje u prošlosti drugačije povezanih činjenica istovremeno je i njihovo tumačenje, a odnos prema istorijskoj građi ujedno i vrednosni stav. Od toga ne može pobeći ni autorka ovog komada. Iz njegove celine nameće se zaključak o psihološkom diletantizmu, trivijalizaciji istorije i njenom tendencioznom, redukcionističkom tumačenju
 

13.

Pozorište – Krleža u Beču: U agoniji (Vreme 1173)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Dok traju pripreme za obeležavanje sto godina od Sarajevskog atentata, predstava Martina Kušeja urađena na osnovu tri Krležine drame u produkciji Bečkog pozorišnog festivala, podseća na istorijske okolnosti u kojima se on zbio, a koje mnogi revizionistički raspoloženi tumači Prvog svetskog rata rado ignorišu: monarhija je pre rata bila u dubokoj moralnoj i idejnoj krizi, bez smisla za realnost ili vizije budućnosti, a južnoslovenski narodi se nakon rata nisu tek slučajno našli u zajedničkoj državi, nego su decenijama, tražeći odgovore na zajedničke probleme, imali slične težnje
 

14.

Pozorište: Šoumenov strah od smrti (Vreme 1155)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Predstava Nekoliko poruka u svemir, trenutno na repertoaru Akademskog pozorišta u Beču, na originalan način ukršta temu smrti i prolaznosti sa komedijom i video-spektaklom
 

15.

Bečki pozorišni festival: Trijumf poetskih prizora (Vreme 1121)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Na međunarodnom Bečkom festivalu prikazan je niz predstava koje tematizuju savremeni politički trenutak. Najjači utisak ostavile su, međutim, dve predstave koje se odigravaju u prvoj polovini XX veka, a koje na vanvremenski način problematizuju odnos dobra i zla
 

16.

Umetnost – Slikarstvo Maksa Bekmana: Umetnik između Hrista i klovna (Vreme 1101)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Dve izložbe u Nemačkoj još jednom su skrenule pažnju na Maksa Bekmana, velikog nemačkog slikara i jednog od najvećih umetnika XX veka. Postavka u Frankfurtu tematizovala je poslednje godine slikarevog života u Americi, a u Lajpcigu je predstavljeno njegovo portretno slikarstvo
 

17.

Pozorište: Kud plovi ovaj brod (Vreme 1092)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Dva rivalska pozorišta u Minhenu, Rezidenc teatar i Kameršpile, imaju nove direktore – Martina Kušeja i Johana Simonsa. Obojica su otvorila sezonu predstavama u sopstvenoj režiji, a rezultat je ilustrativan za dva estetski različita pristupa pozorištu
 

18.

Pozorište: Gubitnici istorije (Vreme 1087)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Novu dramu Petera Handkea Još uvek oluja, koja tematizuje sudbinu slovenačkih partizana u Koruškoj, kritika je gotovo jednoglasno ocenila kao jednu od piščevih najznačajnijih drama. Ekspresivna inscenacija Dimitera Gočeva oduševljeno je pozdravljena na nedavnoj premijeri u Burgteatru
 

19.

Bečki pozorišni festival: Sociološka laboratorija (Vreme 1069)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Bečki pozorišni festival je pokazao da je pozorište više nego ikada zaokupljeno preispitivanjem socioloških i političkih fenomena današnjice
 

20.

Pozorište: Mi i oni (Vreme 1065)

autor: Katarina Rohringer Vešović

 

Komad Profesor Bernhardi klasičnog dramskog pisca Šniclera i komad Siročad savremenog britanskog pisca Dejvida Kelija, koji se trenutno igraju u Beču, ukazuju na neuralgične tačke savremenih zapadnih društava – šovinizam i političku instrumentalizaciju stranaca
 

Stranica 2 od 4 (36 rezultata)      na stranu od 4