Rezultati pretraživanja

1.

Filmska opera – Upload: Humor, apsurd i melanholija (Vreme 1605)

autor: Jelena Novak

 

Kompozitor Van der A ukazuje na humor kao na sredstvo za opovrgavanje apsurda uzrokovanog sklonošću homo sapiensa da iskomplikuje kako svoje pojedinačno bivstvovanje, tako i život na planeti uopšte
 

2.

Izložbe – Ai Wei Wei u Lisabonu: Umetnost je subverzivna za tirane (Vreme 1604)

autor: Jelena Novak

 

Iako u pojedinim radovima ima i svojevrsne komercijalizacije aktivizma od samog umetnika, ipak njegov podignut srednji prst uperen prema svakoj vrsti institucionalne moći deluje lekovito
 

3.

Savremena opera: Glas iz sna (Vreme 1591)

autor: Jelena Novak

 

Medij opere je svojom institucionalizovanom apsurdnošću uspešno prigrlio Sakamotov poetski komentar doba u kome smo se zatekli nudeći intimiziranu nadu kao podsticaj i izlaz, u jednom dahu
 

4.

Opera – Danonoćni cirkus Filipa Glasa: Seta i žar, s pevanjem i žongliranjem (Vreme 1587)

autor: Jelena Novak

 

Melanholičnost Glasove muzike i njena prilagodljivost vizuelnim sadržajima i ovoga puta su uspele da preoznače kontekst čitavog spektakla i postave relevantna pitanja u vezi sa operom, cirkusom, muzikom, ali i svetom danas
 

5.

Lori Anderson – Pandemijska predavanja: Politika nedostajanja (Vreme 1579)

autor: Jelena Novak

 

Njena pitanja nude neprijatnu vizuru sadašnjeg trenutka koji je ophrvao planetu: izolacija, bolest, strah, neizvesnost, nepoverenje, egoizam, izgubljeni smisao. Kako im doskočiti, i kako ih iskoristiti za nešto bolje, optimističnije i kreativnije, uprkos izolaciji, glupostima i beznađu
 

6.

Film – Pejzaži otpora: Zašto i kako se (ne) odupiremo (Vreme 1571)

autor: Jelena Novak

 

Otresita starica seća se svoje revolucionarne mladosti, dana provedenih u partizanima u Jugoslaviji za vreme Drugog svetskog rata, kao i perioda života koji je protekao u logorima na Banjici i u Aušvicu
 

7.

Intervju – Marta Popivoda i Ana Vujanović: Moramo biti partizanke (Vreme 1571)

autor: Jelena Novak

 

"Pošto smo se mi, mladi kulturni radnici, okupljali na nezavisnoj, levo orijentisanoj sceni, principi Sonjine priče su postali nešto što moramo ponovo da naučimo. To su: solidarnost, samoorganizacija, socijalna pravda, internacionalizam, antiimperijalizam… Tada je Marta odlučila da napravimo film"
 

8.

Savremena muzika – »Kovid« matine u Concertgebouw: Daleko od romantičnog simfonizma (Vreme 1562)

autor: Jelena Novak

 

Maj je isprepletan raznim sećanjima, kao i impresionističkom poezijom holandskog pesnika i socijaliste Hermana Gortera. Stihovi koje je Andrisen odabrao prepuni su zvučnih referenci. Oni govore o tišini, svetlosti, zvonima, vetru, zvižduku, pticama, glasu, trubama, ljubavi. Muzika često suptilno ilustruje tekst sa lakoćom koristeći neke od tipičnih sintagmi Andrisenovog muzičkog pisma
 

9.

Kapitalistički realizam i genocid: Veoma neprijatna opera (Vreme 1552)

autor: Jelena Novak

 

Jedna sobna lampa, jeftina i besmislena, bila je poklon Ratka Mladića Karemansu. Ona tokom velikog dela opere stoji na sceni u kariranoj kineskoj torbi koja je i sama simbol mešetarenja, trange-frangeraja i ostalih mutnih radnji. Ta lampa isijava mrak, nasilje, besmisao i rat
 

10.

Diva o divi – Marina i Marija: Operski agregat uživo (Vreme 1549)

autor: Jelena Novak

 

Opera Sedam smrti Marije Kalas je donekle i didaktički muzičko-scenski spektakl kojim Marina Abramović maestralno pokazuje Kalasovoj i ostalima kako se ona u različitim svetovima (iz)borila sa svojim smrtima, životima, usponima, padovima i nesrećnim ljubavima i kako je proizvela te večne teme u glavne impulse svojih umetničkih radova
 

Stranica 1 od 4 (32 rezultata)    na stranu od 4