Vreme obrazovanja

Srbija

31.10.2013

Lagano i neopterećujuće

Otkako je reforma mature započeta, sadašnji osmaci su pripremani na to da će je polagati na ovaj način. Prvi probni kombinovani test oni su polagali kada su bili šesti razred, a drugi put prošle godine, kao sedmaci. Međutim, test očigledno neće izgledati tako


10.10.2013

Dug put od teorije do prakse

Primeri iz škola ukazuju da je vršnjačka podrška od neprocenjive vrednosti za prihvatanje, uključenost i učenje svakog deteta, a posebno dece iz osetljivih grupa. Direktori škola i nastavnički kolektivi, posebno odeljenjske starešine, imaju presudni uticaj na razvijanje školske klime koja podržava inkluziju


10.10.2013

Zakon je dobar, praksa škripi

Najjednostavnijim jezikom rečeno, zakon se krši, a posledice za one koji ga ne sprovode ne postoje. Još uvek u praksi nailazimo na situacije da zaposleni u školama ili u opštinama javno iznose da su oni "protiv inkluzije" i da zbog toga neće da rade ono što je zakonom predviđeno. To mora da se promeni


29.08.2013

Obrazovanje očima političara

S obzirom na sva pitanja koja uoči početka školske 2013/2014 godine čekaju na odgovore, „Obrazovanje za XXI vek" sprovelo je anketu među predstavnicima parlamentarnih stranaka




29.08.2013

Nagomilani problemi





29.08.2013

Škola bez smisla

Dugo su u stručnoj javnosti vođene rasprave o tome da li u centru reforme obrazovanja treba da se nađe učenik ili nastavnik. Od juna i svega što se desilo sa malom maturom, ta rasprava je obesmišljena: u centru reforme nisu ni učenik ni nastavnik ni škola, već jedino interesi političke klase


13.06.2013

Ono što se mora znati

Sva istraživanja pokazuju da je sistemsko uvođenje seksualnog obrazovanja, ali i razvoj savetovališta za mlade i obezbeđivanje besplatne ili jeftinije kontracepcije – neophodno za očuvanje zdravlja i plodnosti mladih


22.05.2013

Partneri dece i nastavnika

"Preko škole imate mogućnost da menjate svest roditelja i da utičete na buduća pokolenja. Zbog toga smo stvarno imali sreću da su ljudi koji su bili uključeni u opštinski savet roditelja svojom inicijativom pokrenuli niz korisnih akcija", kaže Sonja Stamenović, šef Odseka za obrazovanje, kulturu i sport Odeljenja za društvenu delatnost opštine Zvezdara


22.05.2013

Mladi talenti u senci birokratije

"Kada je reč o problemu finansiranja državnih fakulteta, postoje razne verzije dobrog rešenja. Jedna je da se prvo olakšaju studentski krediti čime bi se postigla veća fleksibilnost. Takođe, postoji tačka diskontinuiteta između studenata na budžetu i samofinansirajućih. Jedna dobra mera koja je predviđena Strategijom su sufinansirajući studenti, pa je tako svako u nekoj meri pogođen problemom koji onda i nije tako strašan"


19.04.2013

Gde se stiče upotrebljivo znanje?

Učenici smatraju da više upotrebljivog znanja stiču van škole, nego u njoj, da su komunikacijske veštine: snalažljivost i upotreba stranih jezika najznačajnije, ali da se u okviru formalnog obrazovanja ne razvijaju mnogo


10.04.2013

Srbiji preti isklučenje iz PISE?

Iako je novi ciklus PISA testiranja počeo u septembru prošle godine, Srbija se u njega još nije uključila. Ministarstvo i PISA Srbija tim računaju na mogućnost naknadnog uključenja


09.04.2013

Obrazovnu strategiju pretočiti u akcije

Svi smo svesni da su obrazovanju potrebne sistemske i hitne promene. Posebno imajući na umu koliko je vremena potrebno da stignu rezultati ulaganja u obrazovni sistem i koliko je vremena i prilika za to propušteno


28.03.2013

Slučajno obeshrabrenje

Iako je, nakon ratifikacije Lisabonske konvencije o priznavanju kvalifikacija u oblasti visokog obrazovanja u Evropi i donošenja Zakona o visokom obrazovanju nostrifikacija ukinuta, u praksi se povratnici u Srbiju i dalje suočavaju sa sporim, komplikovanim i skupim procesom zakonski nepostojeće nostrifikacije


19.12.2012

Studiranje kao privilegija

Svega jedna petina roditelja sa srednjim obrazovanjem uspeva da obezbedi uslove za studiranje svoje dece


19.12.2012

Kako zaštititi digitalne urođenike

Zbog nepostojanja institucionalne prevencije nasilja u sferi tzv. virtuelnog sveta, ali i zbog neiskustva i neinformisanosti roditelja o rizicima, današnjim osnovcima i srednjoškolcima nisu strani susreti sa potpuno nepoznatim osobama koje su prethodno upoznali na nekoj od društvenih mreža