Formula 1 >

Prva druga liga

Neki bi rekli – kad nema mačke miševi kolo vode, ali ovi "miševi" iz Montreala bili su toliko ubedljivi da bi "mačke" morale ozbiljno da se zamisle šta raditi do kraja sezone

Razume se da nisam imao dilemu šta gledati u nedelju predveče kada je na kablovskom TV meniju bila "ponuda iz snova" – od moto GP, preko WTCC do dobrih filmova. Dakle, Velika nagrada Kanade, obećavajuće uzbuđenje zbog izmešanih timova na startu. Luis Hamilton (Meklaren) na čelu, onda Robert Kubica (BMW Zauber), Kimi Raikonen (Ferari), iznenađujuće dobri u kvalifikacijama Fernando Alonso (Reno), Niko Rozberg (Tojota) i Mark Veber (Red Bul Reno), pa Felipe Masa (Ferari), Heiki Kovalainen (Meklaren), Nik Hidfeld (BMW Zauber)... Prognoza vremena šućmurasta, ali ipak kao da neće biti kiše, rečju uživanje u najavi. Ipak, iskustvo mi je govorilo da na stazi u Montrealu start može da upropasti trku, komplikovane krivine jedan i dva gotovo po pravilu "povuku" poneki bolid van staze, ali ovog puta je sve prošlo u najboljem redu.

Onda su se vozači očekivano razvukli po stazi, Karibijac je u lakom bolidu odmah povukao, ostali su ga pratili na relativno razumnom odstojanju, u sredini su se malo trkali, a svi su glavinjali kroz nekoliko krivina koje su bile sveže "krpljene" i u kojima se asfalt zarozava kao da je stazu pravilo ovdašnje "Veljino ministarstvo" ili će biti da možda i u Montrealu ima neki "kapitalni Ilić" koji, eto, toleriše "kraduckanje" na procentu bitumena u asfaltu. Elem, sve bi bilo okej da u petnaestom krugu, baš iza druge krivine, nije odustao Zutil (Fors Indija) i parkirao bolid tik uz zaštitnu ogradu, na ne baš najsrećnije odabranom mestu. Na prvi pogled činilo se da će sve biti u redu, ali onda se pojavila vatra na prednjim diskovima kočnica, pa su sudije odlučile da na stazu ipak izađe sigurnosni automobil dok vatrogasci ugase požar, a fizikalci odguraju bolid iza ograde. E tad počinje igranka u boksovima u koje je mnogi vozač pohitao po sveže gume i još goriva.

Videvši da im je prednost isparila, u Meklarenu menjaju taktiku i odlučuju da natankaju u Luisov bolid više benzina. Ne samo da je to značilo duže zadržavanje u boksu već ih je poterao i maler da pumpa nije radila kako valja i dok su je promenili falili su za taman toliko vremena da Karibijac izgubi prvo mesto od Kubice i Raikonena koji su to uradili besprekorno dobro. Dok ih je gledao kako izmiču, brljivi Hamilton kao da je od šoka blokirao deo opažajnog aparata malog mozga i fokusirajući se na lidere prevideo da se u međuvremenu upalilo crveno svetlo semafora na liniji izlaska iz boksova pred kojim su pomenuta dvojica uredno zaustavila bolide i – bum! Zakucao se Luis u Kimijev bolid, a onda je na njega naleteo isto tako brljivi Niko Rozberg (Vilijams). Za svu trojicu je trka bila završena. E tada je počelo poniženje koje će Hamilton sigurno dugo pamtiti. Kada su obojica izašli iz kola, Finac mu je u prolazu, kao malom detetu, gotovo posprdno, prstom pokazao na semafor, a onda su krenuli TV i agencijski komentatori, pa potom novine… Nije ga "opljunuo" samo onaj ko je žurio na autobus, što bi rekli ovdašnji mangupi. Britanska štampa nije birala reči, od toga da je "delovao kao da je na obuci za vozača" ("Dejli star"), preko ocene da je "napravio smešnu grešku/potez" ("Dejli telegraf" i "Gardijan"), do kvalifikacije da se ponašao "kao napaljeni klinac" ("Telegraf").

Razume se, sutradan je usledilo i prepucavanje izjavama, kontraizjavama, "opisima događaja", kao da se nije sve bjelodano jasno videlo u prenosu (i reprizama). Pošto je "Ledeni" kratko rekao "Ja sam video crveno svetlo i zaustavio se, neko drugi je video crveno svetlo i nije to uradio", Hamilton je replicirao rečima da je "isto i on (Kimi) uradio u Monaku kad je po izlasku iz tunela ‘počistio’ Zutila sa staze". E na to je besni (!?) Finac odbrusio da je "glupo uopšte porediti sudar pri brzini od dvesta kilometara na sat sa previdom crvenog svetla na semaforu". Da zaoštri još više, Karibijac je izjavio i to da je on u stvari "video crveno svetlo, pokušao da bude oprezan pa pogledao i u retrovizor, a oni su u tom trenutku stali. Da nisu bili jedan pored drugog video bi ih ranije." Šizeeenje, kažem vam, mali je čudo! Toliko o njima, obojica su ostali bez bodova pa se ovo može knjižiti i kao pozitivna stvar jer ostatak šampionata definitivno dobija na uzbudljivosti. Da, umalo da zaboravim, tata Hamilton je pre desetak dana slupao najnoviji model sportskog poršea, vredan 300.000 evra, tako što je dao gas do daske, prodimio gume i posle stotinak metara promašio krivinu, prevrnuo se i završio na dečjem igralištu gde srećom nije bilo nikog. I on je ostao nepovređen.

Gran pri je osvojio Poljak Kubica i mogu samo da zamislim kako je bilo među njegovim navijačima u domaji, mora da je Varšava eksplodirala od oduševljenja. Dobro, jesam predvideo da "ne bi trebalo da čudi ako BMW Zauber pobedi i ranije nego što to u timu očekuju", ali nisam mogao ni da sanjam da će to biti mesto jedan i dva. Posle se razvila "polemika" da li je ovakvim rezultatom ova ekipa iz kategorije ostalih prešla u grupu top timova. Na to su odgovorili sami vozači:

"Kad posle sedam trka vodiš u šampionatu, kad imaš bolid u kome se boriš za najviše pozicije, onda to znači da si u top timu", rekao je Kubica, a Hajdfeld dodao da su "Meklaren i Ferari zabrljali u nekoliko trka, pa i u Kanadi, a da ne bi pravio takve greške treba da imaš i dobar tim i dobre vozače, a mi to imamo".

Tabloidi su, naravno, jedva dočekali ovu pobedu da podsete starog vlasnika Pitera Zaubera na obećanje koje je svojevremeno dao da će se "napraviti na blajhanu plavušu kad neko od vozača tima BMW Zauber osvoji prvi Gran pri". Jeste da je ćelav ko bilijarska kugla, ali na ono malo kose koje ima iznad ušiju ipak će prosuti flašicu hidrogena (rastvor 60 odsto, he, he…). Podsećanja radi, dok je sam vodio tim, njegovi vozači su učestvovali na više od dve stotine trka, osvojili 195 bodova, šest puta bili na podijumu ali – nikad prvi.

Fantastičan rezultat postigao je trećeplasirani Dejvid Kultard (Red Bul Reno), koji je mudro iskoristio gužvu i nevolje ostalih i, neuobičajeno za njega, nije mnogo rizikovao kao u dosadašnjim trkama kada su ga nestrpljenje i loše procene skupo koštale. Ovo je prva trka koju je završio ove sezone i to još na podijumu!

"Oduševljen sam i zbog sebe i zbog tima", rekao je posle Škot, veteran Fomule 1. "Na ovoj stazi se uvek mogu očekivati neobični rezultati, a ja sam sebi zacrtao da trku moram završiti i uzeti koji bod, ali je sjajno što sam postigao svoj šezdeset drugi plasman na pobednički podijum."

Timo Glok (Tojota) bio je odličan četvrti. Masa je bio peti, ali će ostati upamćen kao najatraktivniji vozač trke jer je besomučno jurcao i spektakularno obilazio kako bi sa poslednjeg, sedamnaestog mesta na koje je pao zbog greške tima koji ga je zbog problema sa opremom dva puta zvao u boks. Na kraju je osvojio taman dovoljno bodova da Ferari ostane lider u šampionatu konstruktora. Jarno Truli (Tojota) kroz cilj je prošao šesti, baš ga je Felipe obišao krug pre kraja trke, Barikelo (Honda) uzeo je i u Kanadi bodove, a osmi je bio Fetel (Toro Roso).

Sledeća trka je 22. juna za Veliku nagradu Francuske na kojoj će, zbog kazne koja im je izrečena, Luis Hamilton i Niko Rozberg startovati sa pozicija za deset mesta niže od onih koje budu osvojili u kvalifikacijama.


 

DHL najbrži krug

Neverovatno ali istinito! Iako je zbog budalaštine koju je napravio Hamilton izbačen iz trke, Kimi Raikonen je kao i na prošloj trci u Monte Karlu i na stazi u Montrealu bio najbrži! U četrnaestom krugu je pet kilometara i trista metara dugu stazu obišao za minut, sedamnaest sekundi i četiri desetinke. Tako je sa četiri boda ostao u vođstvu takmičenja za pehar DHL najbrži krug. Kovalainen ima dva, a Hajdfeld jedan bod.











POŠALJI KOMENTAR REDAKCIJI ODŠTAMPAJ TEKST