Vreme uspeha >

Biznis

Do kraja 2007. spoljni dug Srbije iznosiće 25 milijardi dolara a spoljnotrgovinski deficit blizu osam milijardi dolara, procenjuju ekonomisti

Sajmovi: Priredba za jednog klijenta

Kragujevački Šumadija Sajam predstavio je potpuno novu dimenziju organizacije manifestacija – čitava sajamska infrastruktura stavljena je u funkciju jednog klijenta. Naime, od 24. do 30. septembra u sajamskoj hali održava se manifestacija "Made in Biesse" – prezentacija proizvoda i usluga italijanske grupacije Biesse, jednog od vodećih svetskih proizvođača mašina i integrisanih sistema za obradu drveta, stakla i kamena. "Ovo je prvi put da jedno sajmište u Srbiji organizuje takvu manifestaciju, a posebno zadovoljstvo nam pruža činjenica da ona nije lokalnog karaktera, već je namenjena poslovnim partnerima grupacije Biesse sa područja cele Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine", istakao je Nebojša Abadić, direktor Šumadija Sajma. Regionalni menadžer grupe Biesse Željko Studen izrazio je, kao i direktor Sajma, želju da ovakva priredba postane tradicija.

Usluge: Minut za dinar

Telekom Srbija nastavlja uspešnu saradnju sa Novakom Đokovićem. Naš proslavljeni teniser postao je promoter i novog mt:s post pejd paketa Sport Bel. Uz mesečnu pretplatu od samo 350 dinara, korisnicima ovog paketa minut razgovora u mt:s mreži, kao i cena SMS poruke, tokom noći, vikendom i praznicima iznosiće – jedan dinar. Korisnicima Sport Bela biće dostupne informacije iz sporta, popusti na kupovinu sportske opreme i karata za takmičenja, kao i mnoge nagrade. Od 21. septembra, vlasnici Sport Bel paketa na poklon dobijaju Adidas majicu sa Novakovim likom. Inače, Telekom je predstavio pomenutu majicu u kampanji ADSL paketa: priključak za jedan dinar, bez ograničenja vremena na internetu. Đoković je minule sedmice dodelio Urošu Uroševiću, petmilionitom korisniku mt:s-a, vredan poklon.

Promocije: VIP i pesma

VIP mobile i Aleksandra Kovač najavili su partnerstvo na turneji poznate umetnice: u Nišu (12.10), Subotici (18.10), Beogradu (27.10) i Novom Sadu (1.11), pod nazivom "Vip Tour Aleksandra Kovač". Pre svakog koncerta pevačica će se u Vip-ovim prodajnim centrima susretati sa fanovima kojima će biti podeljene besplatne karte. Aleksandra Kovač je komponovala i napisala korporativnu pesmu koja je vođena Vip-ovim sloganom "Tvoje reči vrede više".

Noviteti: LG Shine Pink

LG Electronics najavljuje novi mobilni telefon nazvan Shine Pink, iz Shine serije. Istih je performansi kao primarni LG Shine, ali ima metalno kućište pink boje. Ovaj telefon biće dostupan potrošačima u oktobru, a kompanija veruje da će zbog spoja vrhunskog dizajna i tehnologije postati omiljen među devojkama. Pink je četvrti slajder telefon u LG Shine seriji, koja je do sada našla više od tri miliona kupaca.

Akcije: Rad, pa svečanost

Dan pre svečane proslave 115. godine rada pivare, Carlsberg Srbija treći put zaredom organizovao je uređenje parka letnjikovca "Dunđerski", koji se nalazi u blizini kompanije u Čelarevu. Učesnici akcije bili su zaposleni u kompaniji, sa zajedničkim ciljem da očuvaju ovaj vredan spomenik kulturnog nasleđa. Zahvaljujući brizi o lokalnoj zajednici, Carlsberg je prema ovogodišnjoj odluci Skupštine opštine Bačka Palanka postao zvanični staratelj parka čelarevskog letnjikovca.

Trgovina: EFT lider u Mađarskoj

EFT Grupacija vodeći je trgovac električnom energijom u Mađarskoj. Prema izveštaju Kancelarije za energetiku mađarske vlade, EFT je zauzeo prvo mesto, ispred francuskog EDF-a, švajcarske EZPADE i ATEL-a i slovenačkog HSE-a. "EFT je u prvoj polovini 2007. pokrio 20 odsto uvoza električne energije, a izvezao je čak 30 odsto struje iz naše zemlje. To nam je obezbedilo prvu poziciju, što je fantastičan rezultat na veoma konkurentnom tržištu", rekao je Jozef Turai, direktor EFT Mađarska. EFT Grupacija obavlja celokupnu trgovačku i dispečersku delatnost iz Beograda, a 2006. isporučila je 16.000 gigavat časova električne energije i ostvarila promet od 610 miliona evra.

Banke: Srbija se najbrže razvija

Piše: Fridhelm Bošert, predsednik Uprave Volksbank International AG, Beč

Prvi put su se akcionari Volksbank International AG, koja posluje u devet zemalja srednje i istočne Evrope, i u okviru koje radi i Volksbank a.d. Srbija, sastali van Austrije, kako bi održali redovnu sednicu Upravnog odbora. Razlog za odluku da se naša sednica održi u Beogradu, pre svega je u činjenici da je Srbija zemlja koja se u regionu najbrže ekonomski razvija. Drugi, ne manje važan razlog je i najbrži rast Volksbank a.d. Srbija u okviru Volksbank Grupe. U prvih šest meseci ove godine, aktiva banke u Srbiji porasla je za 16 odsto (na 572 miliona evra), a broj klijenata premašio je 40.000. Istovremeno, Volksbank Srbija proširila je mrežu ekspozitura sa 11 na 17, a do kraja ove godine planira da otvori još pet. Želeli smo da na sednici Upravnog odbora Grupe našim akcionarima predstavimo i takvu Banku i Srbiju. Do sada smo u kapital Volksbanke u Srbiji investirali 120 miliona evra.

Akcionari Volksbank International AG su Volksbank AG (Beč, Austrija) sa 51 odsto, DZ Bank/WGZ Bank iz Nemačke i Banque Federale des Banques Populaires iz Francuske sa po 24,5 odsto. Volksbank International AG, koja je većinski akcionar Volksbank a.d. Srbija, posluje još u Češkoj, Mađarskoj, Slovačkoj, Hrvatskoj, Sloveniji, BiH i Rumuniji, a od početka ove godine i u Ukrajini. Takođe, početkom godine, Volksbank International AG kupio je Zepter Banku u BiH. Inače, Volksbank International AG je u prvih šest meseci 2007. godine uvećao bilansnu sumu za 69,5 odsto (na 8,2 milijarde evra), depoziti su porasli za 53,2 odsto, dok je obim kredita povećan za 63,8 odsto. Broj klijenata porastao je za 47,1 odsto, na 1,3 miliona. Ukupan broj zaposlenih u Volksbank International AG je 4700, a njegove banke posluju u 458 ekspozitura.

Poslovno geslo: Smelo donositi odluke

Piše: Toplica Spasojević, predsednik ITM Group-e

Mislim da svaki privrednik treba:

Da bude lider, da hrabro i smelo donosi odluke i da daje primer.

Da neprekidno uči, usavršava se, i da novo znanje primenjuje kroz novu i bolju organizaciju.

Da investira u nove tehnologije, zaposlene i procese i da bude korak ispred drugih.

Da postavi kupca/klijenta u središte pažnje.


 

Extreme

PLATILI: Konzorcijum dva Beograđanina pobedio je devet učesnika na aukcijskoj prodaji Kolubare IGM u Vreocima i za firmu, čija je početna cena bila 52,8 miliona dinara, platio 1,46 milijardi dinara.

KUPCI: Novosadski biznismen Mile Jerković kupio je somborski Severtrans za 460 miliona dinara i time ostvario plan da ima šest autotransportnih preduzeća. Na istoj aukciji Jerković je platio 420 miliona dinara za PK "Aleksa Šantić" blizu Sombora, a njegova ćerka Višnja dala je 300 miliona dinara za PK Graničar iz Gakova.

ZLATO: Borska Topionica i rafinacija bakra proizvela je za osam meseci 260 kilograma zlata, 1500 kilograma srebra, 10.435 tona bakra u koncentratu i 22.000 tona katodnog bakra.

REKORD: Jat Airways prevezao je 20. septembra milionitog putnika u ovoj godini, što je rekord budući da je "milioniti" 2006. leteo u oktobru a 2005. u decembru.

Anketa "Vremena": Ko su dobitnici a ko gubitnici u srpskoj tranziciji

Dr Jozefina Beke-Trivunac, profesor na Fakultetu za trgovinu i bankarstvo "Janićije i Danica Karić": Svi smo i dobitnici i gubitnici

DOBITNICI: Taj proces se mora posmatrati kao celina, pa smo svi i dobitnici i gubitnici. U principu mislim da je ekonomski razvoj svo ovo vreme postojao i da se boljitak vidi. Ipak, mi se brzo naviknemo, pa ono što je dobro izgleda nam normalno.

GUBITNICI: Društveni sektor je gubitnik, ljudi koji su ostali da rade tamo misle na način koji je porazan. Najveći gubitak je to što je država preuzela ulogu menadžera u procesu tranzicije i napravila jaz između države, stanovništva i privrede, i na taj način stvorila tri izolacione grupacije, pa smo svi na gubitku.

Dušan Bošnjak, vlasnik IT kompanije IIB, Beograd: Ko radi, pomera vrednosti

DOBITNICI: Oni koji rade pomerili su vrednost za 20 godina unapred, čemu su doprinele i strane kompanije. I moja firma je, držeći se kvaliteta po svaku cenu, napravila pozitivan rezultat.

GUBITNICI: Još se svi ne vide, ali biće to oni koji se čvrsto drže stečenih pozicija, ne priznavajući promene.


POŠALJI KOMENTAR REDAKCIJI ODŠTAMPAJ TEKST