foto: beta

Hronika >

Troje mrtvih na reliju

Tri osobe su poginule, a jedna je povređena kada je u nedelju 19. avgusta na Međunarodnoj brdskoj trci "Tara 2012" vozač B. S. izgubio kontrolu nad vozilom i uleteo u publiku. Poginuli su D. J. (47 godina) iz Petrovca na Mlavi, J. T. (27) i N. T. (30) iz Bajine Bašte, dok se sedamnaestogodišnji S. J., prema rečima lekara, nalazi van životne opasnosti. Zbog sumnje da su izvršili krivično delo protiv opšte sigurnosti, policija je privela direktora brdske trke na Tari, člana sportske komisije i pomoćnika direktora trke, zaduženog za bezbednost. U Bajinoj Bašti je utorak 21. avgust proglašen danom žalosti zbog smrti dvoje sugrađana, a Ministarstvo omladine i sporta je uputilo saučešće porodicama poginulih gledalaca.

Nesreća se dogodila u mestu Kaluđerske Bare, nekoliko stotina metara pred ciljem: umesto da skrene u desnu krivinu, B. S. je nastavio pravo i velikom brzinom udario u betonsku gredu, usled čega se automobil podigao, prevrnuo u vazduhu, udario u saobraćajni znak i pao na točkove, među publiku. Nakon vanrednog tehničkog pregleda vozila po nalogu policije, znaće se nešto više o razlozima zbog kojih je B. S. izgubio kontrolu nad automobilom. Istraga bi trebalo da utvrdi i zašto je do nesreće uopšte došlo, odnosno zbog čega se publika našla na veoma opasnom mestu – na vrhu (apeksu) i na izlasku iz krivine, na mestima na kojima vozači najčešće izleću sa staze.

Po izjavama očevidaca, redari su više puta bezuspešno sklanjali gledaoce iz opasne zone, a kako se može videti na nekoliko amaterskih video-snimaka, veoma blizu kobne krivine nalazio se suncobran, gde su se prodavala osvežavajuća pića. Prema izjavi direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadina Jovanovića, odgovornost snose organizator i lice zaduženo za bezbednost, a da je u ovom slučaju "sistem zakazao i da je došlo do tragedije". Sa druge strane, Dragan Simić iz auto-kluba Balkan, koji je organizovao trku "Tara 2012", rekao je da su poštovani sva pravila i procedure, da je publika pomerena pre nego što je trka počela, a da su se na krivini, na kojoj je B. S. izleteo s puta, nalazili pet redara i jedan sudija trke.

Da bi policija uopšte odobrila trku, neophodno je da organizator preda MUP-u detaljan elaborat, koji će se, između ostalog, baviti i merama bezbednosti, odnosno svođenjem rizika na minimum. Po rečima predsednika Komiteta za bezbednost saobraćaja Damira Okanovića, ako dođe do kršenja elaborata, događaj mora da bude prekinut – od organizatora ili od policije – sve dok nije bezbedno za njegov nastavak. "U konkretnom slučaju mogle su da se dese dve stvari – ili elaborat nije bio urađen dobro, pa je njime bilo dozvoljeno da se publika nađe na tom mestu u to vreme, ili je elaborat bio dobar a nije bio poštovan", rekao je Okanović za medije.

Nakon nesreće trka je prekinuta, a u subotu, dan pre zvanične trke, na treningu je teško povređen i vozač M. S., kome je zbog težine povreda morala da bude amputirana desna noga do kolena.


 

POŠALJI KOMENTAR REDAKCIJI ODŠTAMPAJ TEKST